Data, We can meet


Category: Computer Animation | Year: 2019 | Place: ZER01NEDAY 2019, Seoul


기술을 보는 방법 시리즈 2. 만날 수 있는 데이터

직접 촬영한 사진 이미지에서 3D 모델을 만들어내는 프로그램을 사용하여 휴먼 데이터를 만들고 게임에서 자주 쓰이는 애니메이션 동작을 입혀 이들을 나열한다. 기록으로서의 이미지가 알고리즘을 거치면서 만들어내는 불완전한 모델과 만들어진 세계 사이에 발생하는 글리치(glitch)에 흥미를 느끼는 작가는 확장된 기술 환경을 활용하여 개인이 생산하는 의도된 데이터와 이것이 기술을 통과하며 생성된 의도되지 않은 형식에 주목하여 작업을 진행하고 있다.


Using a program that creates 3D models from photographic images taken by hand, human data is created and the animations used in games are listed with them. The artist is interested in the glitch that occurs between the incomplete model that the image as a record creates through algorithms and the world created. She works with an expanded technology environment, noting the intended data that an individual produces and the unintended format that is created through the technology.